مقالات

دستگاه پولیش روتاری چیست؟ ویژگی ها و مزایای استفاده

دستگاه پولیش روتاری چیست؟ ویژگی ها و مزایای استفاده

دستگاه پولیش روتاری چیست و تجهیزات روتاری چیست؟ این دستگاه یک دستگاه پرداختکاری است که نگه‌داری و استفاده از آن نسبت‌ به دستگاه‌های دیگر بسیار راحت‌تر است. این دستگاه ‌ها یکی از پرکاربردترین تجهیزات بوده که در حوزه دلیتینگ خودرو در مدل ‌های متنوع تولید می‌شوند. اگر شما نیز می‌خواهید با این دستگاه آشنا شوید، پیشنهاد می‌شود که حتماً در ادامه مطلب از سایت کاویان سایش با ما همراه باشید.

 دستگاه پولیش روتاری چیست؟

دستگاه روتاری پولیش همان طور که گفتیم از  پرفروش ‌ترین و پر استفاده ترین دستگاه‌های پولیش بوده و می‌تواند به صیقلی کردن سطوح کمک کند. استفاده از این دستگاه سبب شده تا بتوانید پولیش کاری را به راحت ‌ترین شکل ممکن انجام دهید. این دستگاه می ‌تواند لایه ‌های نازک روی سطح را از بین برده و از این طریق تمامی خط و خش و ایرادات را برطرف کند. همچنین به افزایش درخشندگی سطوح کمک بسزایی خواهد کرد.

روتاری کاربرد ویژه‌ ای در صنایع خودرو داشته و برای رفع خط و خطوط و هرگونه نقص در سطح بدنه خودرو قابل ‌استفاده است. این در دستگاه روتاری که با آن پولیش چرخشی نیز گفته می‌شود، با چرخیدن حول یک محور عملیات پولیش را به‌ خوبی انجام می‌ دهد.

نوع دیگری نیز از این دستگاه وجود دارد که به آن دستگاه پولیش اربیتال می ‌گویند دستگاه پولیش اربیتال درواقع چرخشی همانند چرخش دست بوده و به ‌صورت نامنظم به حرکت درمی‌آید. درحقیقت این دستگاه می‌تواند در سرعت و  جهت‌های مختلف به به هر طرف به حرکت در بیابید. درواقع برای بررسی تفاوت بین دستگاه پولیش روتاری و اربیتال باید در یک مطلب جداگانه به معرفی این دو دستگاه پرداخت.

ویژگی دستگاه روتاری پولیش

 می ‌توان گفت که مهم‌ترین ویژگی دستگاه پولیش روتاری و افزایش سرعت لایه‌ برداری بسیار بالای آن بود که می‌تواند برای از بین بردن نقوص مختلف به بهترین شکل ممکن عمل کند.

البته بدلیل این ‌که چرخش این دستگاه حول یک محور است، سبب ایجاد گرما در سطح شده و می‌تواند در صورت عدم استفاده درست سبب آسیب به بدنه خودرو ‌شود. به‌ همین خاطر نیز تنها کسانی می‌توانند از این دستگاه استفاده کنند که دارای تجربه و تخصص کافی باشند.

مزایای استفاده از دستگاه پولیش روتاری

استفاده از دستگاه روتاری قطعاً برای پولیش و پرداخت مزایای زیادی را به‌همراه دارد که عبارت‌اند از:

بیشتر بخوانید : خرید و قیمت گیلانس

دستگاه پولیش روتاری

۱- از بین بردن خط و خطوط

با استفاده از این دستگاه می‌توان انواع خط و خطوط عمیق و یا سطحی را به‌ خوبی رفع کرد.

۲- سرعت بسیار بالا

روتاری نسبت‌ به استفاده از روش ابزارهای دیگر در مقایسه با دیگر تجهیزات پولیش و پرداختکاری سرعت بیشتری دارد.

۳- افزایش کیفیت کار

استفاده دستگاه‌های روتاری سبب شده تا نتیجه کار کیفیت بهتری داشته باشد. همین موضوع باعث می‌شود تا استفاده از این دستگاه نسبت ‌به روش‌های سنتی تمایز پیدا کند.

۴- کاربری ساده

با وجود این ‌که بهتر است ای افراد متخصص با این دستگاه‌ها کار کنند، اما کار با دستگاه پولیش روتاری بسیار ساده‌تر نسبت ‌به تجهیزات دیگر می‌باشد.

۵- نحوه کار

از قطعات متعددی در پولیش روتاری استفاده می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به صفحه نگه دارنده، پد پلیش، دسته نگه ‌دارنده، دکمه کنترل سرعت و دکمه خاموش و روشن اشاره نمود. نحوه‌ی کار دستگاه روتاری به این شکل است که با حرکت بر روی سطح مورد نظر شما لایه نازک را از بین برده و درنتیجه می‌تواند تمامی نواقص آن را رفع کند.

خرید دستگاه پولیش روتاری

حال که تا حدودی با پولیش روتاری و ویژگی های آن آشنا شدید، قطعا به دنبال راهی ساده برای خرید این دستگاه کاربردی هستید. فروشگاه اینترنتی کاپوکو به عرضه انواع ماشین آلات پرداختکاری و پولیش می پردازد و شما می توانید تمامی تجهیزات مورد نظر خود را در هر زمینه ای از مجموعه ما بخواهید.

ما با در نظر گرفتن قیمت های حداقلی برای لوازم پرداخت کاری سعی داریم تا رضایت مشتریان عزیر را جلب کنیم. همچنین کاویان سایش می تواند در حوزه خرید سنباده، نمد صنعتی، اسکاچ، گیلانس و… به شما کمک کند.

سخن پایانی

همون‌طور که گفتیم هدف اصلی از استفاده از دستگاه پولیش روتاری افزایش سرعت پولیش می‌باشد. همچنین این دستگاه‌ها کیفیت کار پولیش را تا حد بسیار زیادی افزایش می دهند. و به‌ منظور خرید انواع تجهیزات و ماشین‌آلات پرداخت و پولیش می‌توانید به فروشگاه اینترنتی کاویان سایش مراجعه کرده و از قیمت‌های استثنایی مجموعه ما بهره‌مند شوید.