مقالات

دستگاه پرداختکاری خرطومی چیست و چه کاربردی در پرداخت دارد؟

دستگاه پرداختکاری خرطومی

دستگاه پرداختکاری خرطومی چیست؟ امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی، تجهیزات مختلفی برای راحت ‌تر شدن پرداخت کاری به میان آمده‌اند. هر یک از این تجهیزات مناسب استفاده برای نوعی ابزار بوده و می‌تواند در افزایش کیفیت کار نهایی تا حد بسیار زیادی مؤثر واقع شوند. دستگاه خرطومی پرداختکاری جزو جدیدترین نمونه‌ های تجهیزات صنعتی به حساب آمده که تا حد بسیار زیادی به دستگاه پرتابل شلنگی شباهت دارد.

می‌توان گفت که قابلیت حمل و جابجایی این محصول بسیار راحت بوده و افراد می‌توانند به شکل سیار و در هر شرایطی جهت سایش سطوح مختلف از آن استفاده کنند.

وجود این دستگاه پرداختکاری به آسان‌تر شدن کارها کمک بسزایی خواهد کرد همچنین باعث شده تا روند کار برای از بین بردن ناهمواری‌ها و خط و خطوط یک سطح با سرعت بیشتری انجام شود. به‌همین خاطر نیز اکثر افراد به‌دنبال خرید این دستگاه در نمونه‌های باکیفیت هستند در ادامه با ما همراه باشید تا درمورد ویژگی‌ها و کاربرد اصلی دستگاه خرطومی پرداخت توضیحاتی را بیان کنیم.

بیشتر بخوانید :خرید انواع  فرچه کنفی

مشخصات کلی دستگاه پرداختکاری خرطومی

این دستگاه دارای چرخش 400 الی 2000 دور در یک دقیقه است. البته این‌ مورد می‌تواند نسبت‌ به برند و مدل دستگاه متغیر باشد. مسلماً هر یک از کالاهایی که به بازار عرضه می‌شوند، دارای توان مشخصی هستند و می‌توان برای پرداختکاری قطعات بخصوصی از آن‌ها استفاده کرد. وزن دستگاه‌های خرطومی نسبت ‌به نمونه‌های پرتابل شلنگی کمتر است.

درنتیجه برای جا به جایی آن در هر شرایط مشکلی وجود نخواهد داشت. اگر به ‌دنبال خرید یک دستگاه سبک کاربردی و درعین‌حال قدرتمند هستید، بدون شک نمونه‌های خرطومی انتخاب هوشمندانه‌ای برای شما خواهند بود.

توان این دستگاه می‌تواند طبق وات تعیین گردد و طبق ‌به مدل‌ های مختلف، تغییر می کند. بنابراین نمی‌توان به ‌صورت جامع در رابطه با مشخصات اصلی و یک دستگاه پرداخت کاری خرطومی صحبت کرد.

دستگاه پرداختکاری خرطومی

کاربرد دستگاه خرطومی پرداخت

مسلماً یک دستگاه تنها دارای یک کاربرد نبوده و می‌توان به چندین منظور از آن استفاده نمود. به ‌طور مثال از این دستگاه برای برش، حکاکی، سنباده زنی و …. به شکل هم‌زمان استفاده می‌شود. به‌ طور کلی می‌توان گفت که کاربرد دستگاه پرداخت کاری خرطومی در اموراتی که به چوب و فلز وابسته‌است، استفاده گسترده‌ای دارد و می‌تواند برای از بین بردن ناهمواری‌های قطعات چوبی و یا فلزی مفید واقع شود.

ویژگی ماشین خرطومی پرداختکاری

ویژگی‌های منحصر به‌ فرد دستگاه پرداختکاری خرطومی، سبب شده تا هیچ آسیبی به سطوح مختلف وارد نشود. همچنین پرداخت در بالاترین سطح کیفی انجام شود. در حال حاضر اکثر کارخانه‌ها و کارگاه‌های چوب برای افزایش کیفیت ظاهری محصولات و خود این محصول  مورد انتخاب قرار می‌دهند. زیرا وجود این دستگاه علاوه‌بر این‌که روی کیفیت کار تاثیر می‌گذراد، می‌تواند از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون ‌به ‌صرفه باشد.

همچنین به تسریع کارها نیز کمک بسزایی کند. داشتن چنین دستگاهی برای تولیدکنندگان این امکان را فراهم می‌آورد تا در مدت ‌زمان کوتاهی میزان تناژ بالایی از محصولات خود را به تولید رسانده و به بازار عرضه کنند.

همچنین وجود تنوع در محصولات نیز یکی دیگر از مزایای خرید دستگاه خرطومی به حساب می‌آید که می‌تواند روی افزایش بازار فروش تاثیر مثبتی را بر جای بگذارد. لازم است بدانید که این دستگاه دارای قابلیت اتصال به دیگر لوازم جانبی را برای سنباده کشی و پرداخت کاری دارد و می‌توان از ابزارهایی نظیر نمد، سنباده، گیلانس و.. در آن استفاده نمو. به‌ همین خاطر گفته می‌شود که دستگاه پرداختکاری خرطومی دارای تنوع کاربرد بسیار بالایی است.

اهمیت دستگاه پرداختکاری خرطوم

خرطومی که در این دستگاه تعبیه‌شده دارای سه‌نظام است که می‌تواند برای برش قطعات مهم باشد. در واقع خرطومی می‌تواند برای کنترل بهتر و مؤثر واقع شود. همچنین تنظیم درست آن روی کیفیت نهایی مؤثر واقع خواهد شد. همان‌طور که گفته شد، خرطومی از جنس فلز بوده و در برابر عوامل مختلف کاملاً مقاوم است.

ساختار دستگاه پرداختکاری خرطومی

جنس بدنه این دستگاه از فلز بوده که دارای مقاومت و استحکام بالایی است. ماندگاری دستگاه‌های خرطومی نسبت ‌به سایر لوازم پرداختکاری بالاتر است و این خصوصیت باعث شده تا برای کارهای سنگین از آن استفاده شود. استحکام بسیار بالای بدنه فلزی این دستگاه مزایای دیگری را نیز به‌همراه دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به استفاده از قطعات سنگین بر روی آن اشاره کرد.

با وجود این‌که این دستگاه دارای قابلیت حمل است، اما به این معنا نیست که نمی‌تواند در حالت ثابت عملکرد درستی داشته باشد. شما می‌توانید برای قطعات بزرگ و کوچک از آن بدون هیچ‌گونه مشکلی استفاده کنید.